Mentaltræning

Er du klar til konkurrence? Lær at forberede dig optimalt til store præstationer.

Skift negativ tankegang ud med positiv.

Mentaltræning anvendes især af sportsfolk og andre, der skal yde deres ypperste inden for kort tid.

Principperne bygger på afspænding, koncentration og visualisering, dvs. forestillingsøvelser.

Du starter med afslapning og afspænding og forsætter med visualisering, Ved at du koncentrerer dig om den situation du skal performe i og forestiller dig, at det går fantastisk, undgår du at blive stresset.

Det kan være en tenniskamp, hvor du er bange for det syvende parti, eller en højdespringskonkurrence , hvor du plejer, at rive ned ved 170 cm, eller et dressurprogram, hvor hesten har problemer med at træde tilbage.

Under dyb koncentration kan du forestille dig (visualisere), hvordan det lykkes for at opnå det du gerne vil og derved opbygge så stor en selvtillid, at det faktisk lykkes for dig – uden at blive nervøs.

  • Jeg har lidt af eksamensangst igennem det meste af min skolegang. Jeg har oplevet flere situationer ved mundtlige fremlæggelser og eksamener at 'klappen går ned' og jeg er helt tom i hovedet. Mattias har hjulpet mig med at mindske min angst for at gå til prøver/eksamener, hvor jeg efterfølgende klarer det uden de store problemer. Jeg kan igen sove natten før, jeg har ro i min krop, selv om jeg er nervøs, og jeg kan huske alt hvad jeg har trænet og øvet mig på. De øvelser og den coaching Mattias har givet, kan jeg også bruge i mange hverdags situationer.

    Trine 
  •   Jeg har kommet hos Matthias, fordi jeg havde søvn problemer efter en udsendelse. Jeg har været der to gange, og kunne allerede efter første gang mærke kæmpe forskel, og fik en meget bedre nattesøvn. Han har også givet mig en en hel masse redskaber til at holde et mentalt overskud. Jeg kan varmt andbefale Matthias til alle andre med fx stress relaterede problemer eller som gerne vil have mere overdkud i hverdagen.

    Julius Soldat
  • Mentaltræning med Matthias Hahn, har hjulpet mig til bedre at kontrollere nervøsitet og spændthed ved pressede situationer. Matthias har på en samtale givet mig nogle gode redskaber til at kontrollere min mentalitet i en mere positiv og stærk retning, der har hjulpet mig og gjort mig bedre til at håndtere pressede situationer. Jeg er meget tilfreds med den hjælp Matthias har givet mig og det betyder meget, at man kan tage kontakt til Matthias hvis nødvendigt. Matthias er meget fleksibel og hans venlige sind har gjort oplevelsen med mentaltræning utrolig god.

    Josephine Bøgh Springrytter